Mezőkovácsházi közéleti fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

A magyar közbeszerzési beruházásokról

Go down

A magyar közbeszerzési beruházásokról Empty A magyar közbeszerzési beruházásokról

Témanyitás  maczkaijozsef Csüt. Nov. 30, 2023 1:58 am

Magyarországon 2023-ra két nagy cég van aki 2023-után kivitelezi a mintegy 2000 milliárd forint beruházásait.

A TI Magyarország egy interaktív felületen mutatja meg, hogy a tendereken keresztül kik vitelezik ki a Magyarországon megépülő beruházásokat.

Másodszor mutatták be a Transparency International adatbázisát: az idén májusban publikált első tanulmányukat a 2022-es adatokkal kiegészülve közel 2500 céget, mintegy 34 ezer eljáráson kiosztott 12,7 ezer milliárd forint közbeszerzési összeget vizsgálva összesítették azokat a végső tulajdonosokat és vállalatokat, akik a legtöbb közbeszerzés kivitelezését nyerték el 2019-2021 között.


A Nemzeti Együttműködési Rendszer két cégcsoportot emelt ki:, Szíjj László és Mészáros Lőrinc hez köthető céghálózatot.

Mészáros Lőrinc a 2019-2021-es időszakban a cégein keresztül összesen közel 1141 milliárd értékű közbeszerzést vitelezhet ki.
Szíjj László: a májusi, 914 milliárd forintos adat után a tiszekécskei vállalatai közel 842 milliárd forint közbeszerzés kivitelezését nyerték el.


Mészáros érdekeltségei a közbeszerzések 8,9 százalékát, míg Szíjj cégei 6,6 százalékát nyerték el három év alatt.

Mészárost és Szíjjt az új élvonalbeli szereplő, Kis-Szölgyémi Ferenc követi: majdnem 585 milliárd forintnyi közbeszerzés kivitelezését nyert el.
Balásy Gyula 295 milliárd forint értékben nyert el közpénzes szerződéeseket: többségében a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól kaptak több mint 300 megbízást cégei, a Lounge Design, a New Land valamint a Media Dynamics.

Az ötödik helyen , Paár Attila vállalkozásai (köztük a West Hungária Bau Kft. vagy a Magyar Építő Zrt.) találhatók.

A cégek alapján összesített közbeszerzési ranglistát Szíjj László Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. vállalata vezeti: 2019 és 2021 között 580 milliárd forint értékben nyert el tendereket a Duna Aszfalt.

5. helyezett Soltút Kft., aminek ugyan nem végső tulajdonosa, de osztalékelsőbbségi részvényt szerzett a 231 milliárd forintnyi vállalatban.

A vállalati ranglista második helyezettje Kis-Szölgyémi Ferenc tulajdonába tartozó, régiós szinten is jelentős B+N Referencia Kft. a tavalyi eredményét csaknem két és félszeresére, 532 milliárd forint elnyert közbeszerzési kivitelezést tudta növelni.

A harmadik helyen Mészáros Lőrinc vállalkozása, a V-Híd Építő Zrt. áll.
A vállalat 511 milliárd forint beruházást vitelezett ki.
A Ferencváros-Kelenföld Vasútvonal kapacitásbővítésére elnyert, csaknem 338 milliárd forint értékű közbeszerzést.

A Transparency International felülete a magántőkealapok közbeszerzéseket elnyerő érdekeltségeit is rangsorolja.

A vizsgált vállalkozások közül 22 cégben 15 magántőkealap volt közvetve vagy közvetlen tulajdonos 2022-ben. Az általuk tulajdonolt vállalkozások összesen 608 milliárd forint értékben nyertek el közbeszerzéseket
Mészáros Lőrinc, Tiborcz István és Jászai Gellért által kezelt magántőkealapok nyertek az eljárásokon:

Mészáros Lőrinc a Konzum PE-n keresztül 244 milliárd forintot, a Status MPE-n keresztül 2 milliárdot, a Status Nexten keresztül 1 milliárd forint beruházást kapott;
A Jászai Gellért érdekeltségében tartozó Ig Com valamint a Manhattan magántőkealapok 224 milliárd forint közbeszerzési beruházást kaptak;
Főnix 35 milliárdot, az Atn 1 20 milliárdot, valamint a Jupiter 888 1 milliárd forint.Közhatalmi pozíciókban is nyerne.
A Transparency International elemzése szerint 127 ilyen tulajdonos nyert közbeszerzést: például Tasnádi László volt rendészeti államtitkár (188 milliárd forint), Nemesi Pál volt kormánybiztos (13 milliárd forint) vagy Farkas Imre volt közigazgatási államtitkár (5 milliárd forint).

maczkaijozsef

Hozzászólások száma : 448
Join date : 2020. Jul. 22.

Vissza az elejére Go down

A magyar közbeszerzési beruházásokról Empty 2004-2010-közti beruházások rövid története

Témanyitás  maczkaijozsef Szomb. Jan. 06, 2024 4:31 am

A globalista-liberális csapat azt mondja:
,,Felejtsük el hisz ezek a beruházások 2010-előtt történtek"
Ez így igaz csakhogy ezeknek a beruházások minimum 2038-ig óriási terhet jelent Magyarországnak.

LEGTÖBB EMBERNEK ERRŐL FOGALMA SINCS - DE ATTÓL EZ IGAZ!!!

2010- től a globalista-liberális tábornak az egyik támadási felülete a nemzeti kormány felé hogy miért olyan drága Magyarországon az autó pája díjak.

Az alábbiakban erre pontos vállaszt kapnak.

Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc, Kóka János, Bajnai Gordon, olyan szerződéseket kötöttek külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát Magyarország minimum 2038-ig nyögi.

Kik is voltak a szerződő (kedvezményezett) cégek?

Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. koncessziós társaságot 2004-ben a PPP (köz- és magán-együttműködés) projektek területén vezető német Bilfinger Berger BOT GmbH, az osztrák piacon több mint 125 éve jelen lévő Porr Infrastruktur GmbH, és a főként Közép-Európában tevékenykedő Swietelsky International Baugesellschaft
2002-2010-közti beruházásait a fenti cégek vitelezték ki.

A beruházásoknak 90%-át. egy jól kitalált PPP -konstrukcióban valósították meg.

Mi ennek a lényege?

A beruházás kivitelezése az államnak egy forintjába sem kerül

Ezzel a PPP -konstrukcióval mindenki jól járt csak az állam fizetett rá, de keményen.

Az építőipari cég megépíti a beruházást.

Átadás után az 50%-os önrészért építő cég tulajdonába kerül a megépített létesítmény.
Az építményt a tulajdonos bérbe adja az államnak.

Bármennyire is meglepő, Gyurcsányék még az autópályákat is eladták a külföldi befektetőknek.

Az útdíjrendszer például 2018-ban is nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek.
Azaz termelne, de a bevételek jelentős része minden évben elmegy Gyurcsány időszak előnytelen szerződéseire.
Az államnak évente ki kell fizetnie egy 110 milliárdos koncessziós díjat az autópályák tulajdonosainak.

Így az M5-ös és az M6-os autópályák, hidak és egyéb létesítmény építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és 2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések nagy része.

Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie.

Ezen beruházásokat 2038 után a szerződések lejárta után az állam megvásárolhatja az akkori piaci áron a tulajdonostól, vagy fizeti tovább a bérleti díjat.

De honnan vette a külföldi építő a beruházáshoz szükséges pénzt?
Mivel a beruházás az ország területén épül ezért az országnak járó EU-s támogatásokat az építő cég igénybe vette.
Az 50%-os önrészt pedig az építő cég állta

Így épült meg mintegy 3500-milliárgos beruházás 2002-2010-közt.
2038-ig fizeti az állam a több százmilliárdos évi bérleti költséget.
Sajnos a lakosság ezekről a zseniális üzletekről mit sem tud.

,,Az a baj a szocialistákkal, hogy előbb-utóbb kifogynak a mások pénzéből."
(Margaret Thatcher )

maczkaijozsef

Hozzászólások száma : 448
Join date : 2020. Jul. 22.

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.