Mezőkovácsházi közéleti fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Választás után a ciklus megkezdése előtt.

+2
gyorgy
maczkaijozsef1
6 posters

Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  maczkaijozsef1 Csüt. Okt. 16, 2014 9:11 pm

Most 4 év elteltével a választók még pislákoló fény sem látszik a kibontakozás felé.
Mert ahogy Széchenyi István mondta: Minden településnek olyan vezetése van, aminőt megérdemel.
Ha valami oknál fogva ostoba vagy komisz emberek ülnek egy bölcs és becsületes település nyakára, akkor a választók azokat a silány fickókat minél hamarabb a pokol fenekére küldi!
De ha egy hitvány csapat továbbra is megmarad a helyén, akkor bizonyos, hogy a választókban van a hiba. Akkor a választók is aljasak vagy műveletlennek.

De mi is volt a ,,bűne" Bakos Istvánnak és egy szűk csapatnak:
1; A képviselői tiszteletdíjat a minimum felére vitték.
2;Semmi féle költségtérítést nem lehetett felvenni.
3; Felügyelő bizottsági elnökségért tagságért nem járt fizetség.
4; Tanácsadásért és egyéb,,szellemi munkáért" nem lehetett pénzt felvenni.
5; Áron alul a bennfentesek nem részesülhettek a város vagyonából.
6; A közvagyon károsítását nem tudták elviselni.
7; Évégi jutalmakról , stb. hallani sem akartak.

Bizony ezekért a ,,főben járó bűnökért" 2014 október 12-én mintegy 20 szavazattal alul maradtak.

Miután minden jogi kétely elhárult hogy a 2014 október 12-én megválasztott személyek alkotják a város vezetését.
Nekifoghat a testület teljes felhatalmazással a hátrahagyott függő ügyek lezárásának és a jövő építéséhez.
Mert ez így szokás, meg persze erre a törvény is kötelezi a testületet.
Ha a testület erről megfeledkezne bizony a közvagyon hűtlen kezelésének a BŰNÉBE esik.
Megemlíteném hogy prof. dr. TZs. is azzal kezdte hogy átvizsgáltatta hogy az előző pm BIG követett e el szabálysértést, bűncselekményt.
Miután bebizonyosodott hogy BIG. nen követett el törvénysértéseket, bűncselekményeket, megkezdte a működését
.Bizony ez a munka most sem kerülhető meg.
A választók tájékoztatása véget megemlíteném a nem lezárt ügyek némelyikét igaz hogy ez nagyin hiányos de remélem a megválasztott testület komolyan veszi az esküben megfogadottakat és tekinti a rá váró feladataikat.
Most fel sorolok egy párat de ez csak tört része a birtokomban lévő dokumentumoknak.
Természetes hogy az újonnan megválasztott testület minden tagja a városi iratárban tajtékozódhat a megtörtént dolgokról.
Igaz ha ezek egyáltalán érdekli Őket.
A teljesség igénye nélkül a lakosság tájékoztatására közzé teszek egy pár nem csekély lezáratlan ügyet:
Békés Megyei Rendőrkapitányság által lefolytatott nyomozásról készült határozat a Mezőkovácsházi testületnek : 04000/88/2008/bü. számú okiratban határozatot küldött, 2012. február 03.-án.
Ebben a vitatott végeredmény:533 819 658,-Ft.
Battonyai Járásbíróságon Dr. Mucsi Hajnalka tanácsvezető bíró által vezetett birói tanács előtt a 3.B/325/2012/38 sz bűnügyben a 2-es tárgyaló teremben.
A vád SIKKASZTÁS, FELBUJTÁS, CSALÁS, HAMIS MAGÁN OKIRAT FELHASZNÁLÁS,
Az ítélethirdetés 2014 május 17-én megtörtént a tetteseket börtön büntetéssel sújtották.
Viszont a testület a mai napig nem kérte az okozott kár megtérítését a 24 millió forintot.
VÍZMŰ KFT -nek hozni kellett a 2010-2014-es ciklus négy év alatt a minimum 200 milliós + bevételt.
Vajon hova lett a bevétel?
Természetes hogy az új testületnek utána kellene nézni hogy hova lett a 2010-2014-közt több mint 300 millió forint sorsa.
Bizony megérne az is egy pár sort hogy a kormány által kiutalt több tíz millió a közmunkások eszköz beszerzésre kapott pénzeknek mi lett a sorsa.
. A Honti Pál és Bodor Tibor Által felvett milliók sem volna felesleges egy kis időt pazarolni.
A Szemlak--Mezőkovácsházi közös pályázatra elköltött milliók is megérne egy kis odairigyelést. A napelem gyár körüli anomáliák az csak hab a tortán. Vajon az Új testület bevállalja e a bűnpártolás, szerepét, vagy tiszta vizet önt a pohárba?

maczkaijozsef1

Hozzászólások száma : 63
Join date : 2014. Jul. 06.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Repedezik a Fidesz körüli burkolat.

Témanyitás  gyorgy Kedd Okt. 21, 2014 4:00 am

Repedezik a Fidesz körüli burkolat.  
Bizony ha a Fidesz országos vezetése nem tart kellő vizsgálatot a 2014  október 12-i választások körül akkor 2018-ban meglepetések várhatók. Nem csak békés megye 4-es választó körzetben, hanem akár országos viszonylatban is. 2018-ban előfordulhat, hogy a Fidesz legnagyobb ellenfele a Fidesz lesz.
A Békés Megyei 4-es választókörzetben sorra buktak meg Simonka György fideszes választókerületi elnök támogatottjai a múlt vasárnapi helyhatósági választáson.
Ahol nyertek ott is többnyire rezgett a léc.
Pedig pénz, étel, ital, megtévesztő szöveg és a reklámanyag nem számított.
Semmilyen eszköztől nem riadtak vissza.
A legegyértelműbb bukást Medgyesegyháza jelenti, ahol nem választották újra Simonka jobbkezét, Ruck Mártont, aki 2010-től volt a dinnyetermesztő kisváros polgármestere.
A helybeliek kapacitálására indult el újra Nagy Béla, aki korábban öt cikluson át az SZDSZ színeiben vezette a települést.
Nagy Béla most függetlenként jelöltette magát, a héttagú testületben ő a mérleg nyelve, ez jelentősen megnöveli a mozgásterét. Mezőkovácsházán is erősen rezgett a léc. Bakos István független mindössze 20 szavazattal maradt alul. Pedig 5 jobboldali ellenjelölt volt aki mind ellene kampányolt. A választó bizottság megtagadta az újra számolást.  Mezőkovácsházán minden nemtelen eszköz bevetése ellenére a 9 tagú testületbe mindössze két Fideszes jutott be. Ez is elég nagy Fidesz kudarc.
Simonka másik nagy veresége Nagyszénás. Nagyszénáson Simonka nyomására lemondott a helyi Fidesz-szervezet vezetéséről Nyemcsok János polgármester.
Az országgyűlési képviselő teljesen új hozzá hű tagokból álló alapszervezetet szervezett, ezek közül indított jelölteket Nyemcsok csapata ellen, és azzal fenyegetőzött a kampányban, hogy ha nem a Fidesz jelöltjeit választják, akkor nem kapnak támogatást.  
Ezt a fenyegetést szinte mindenhol bevetette, de még ettől durvább dolgokat is. Például a köztiszteletben álló jelölteket visszaléptették, hogy a Fidesznek nagyobb legyen az esélye.
A Simonka által kiszorított fideszesek Polgári Egyesület Nagyszénásért elnevezéssel indultak, a nyolctagú testületbe hat képviselőjük jutott be. Rajtuk kívül egy MSZP-s és egy független.
Fideszes egyetlenegy sem. Ráadásul Nyemcsok János 66:20 arányban megverte Simonka hiteltelen jelöltjét.
Gádoroson az a Maronka Lajos katolikus diakónus lett a polgármester, akit a szeged-csanádi egyházmegyében eltávolítottak a plébánosi állásból, számítógépét elvitték.
Simonka György. szinte minden olyan  Fideszt  szervezetet felszeletelt  ahol köztiszteletben álló polgárok voltak a Fidesz tagjai közt.
Sokaknak volt olyan véleménye hogy ezt a rombolást nem véletlenül tette.
A Maronka Lajos katolikus diakónus hatfős testületben négy képviselő tart vele.
Amikor a választás éjszakáján a győzelmet hangosan ünnepelték, ellenfeleik kihívták rájuk a rendőrséget.
Veszített Simonka támogatottja Mezőhegyesen is, ahol egy előző testületben is résztvevő hiteltelen embert indított. A régi köztiszteletben álló fideszeseket itt is félre állította.
Battonyán is csak úgy nyert hogy az MSZP-seket támogatta a régi Fideszeseket itt is kiszorították.  
Ez a furcsa dolog több helyen is megismétlődött.
A választókerület számos kisebb településén, például Medgyesbodzáson, Magyarbánhegyesen, Kunágotán és Lőkösházán is megbuktak  a   Simonka erőszakosan támogatott jelöltjei.
Sok helyen az embereknek elegük lett a parlamenti képviselő hatalmaskodásából (kiskirálykodásából).
Sok helyen a jobboldali szavazók is igaznak hiszik a Simonkáról elharapódzó korrupcióról szóló szóbeszédet.
Ez bizony erősen visszaköszönhet a 2018-as országgyűlési képviselő választáskor.
Mondható hogy sok településen áll a bál a Fideszen belül.

gyorgy

Hozzászólások száma : 183
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  maczkaijozsef1 Kedd Okt. 28, 2014 1:50 am

Elmúlt az október 12-i  választás, 2014 november 3-án lesz az alakuló ülés.
Ekkorára a képviselőknek át kéne adni egy hiteles leltárt a Városról hogy pontosan mik az állapotok.  
Igaz hogy a pm és a megválasztott képviselők egyike sem jelezte a kampányba hogy egyáltalán érdekli Őket a 2010-2014-es ciklus.  
Most a legfőbb gond a saját pénzük megszavazása.
Mint ahogy hírlik semmi előremutató konkrét elképzelés  nincs a megválasztott testületnek.
Legtöbb  településeken  már 2010-ben elindult az élet.
Míg itt Mezőkovácsházán az el-avit Szoc-Lib eszméket követő testületben a visszafejlődés volt a jellemző, megállt az élet.
Mezőkovácsházán  nem tudtak megszabadulni a mai napig 65-éves agymosástól.
Ebből a testületekből hiányoznak a gazdaságilag sikeres polgárok, vagyis itt a ,,csóriság" eladósodottság az erény.
A képviselőknek amúgy is nyilvános vagyonbevallását kellett volna tenni 2010-óta.
Sajnos itt nem teszik nyilvánossá, hozzáférhetővé.
Olyan polgártól aki a saját pénzügyeit sem tudja kezelni, hanem a bank ossza be a jövedelmét (le van adósodva) azoktól ez nehezen képzelhető el.  
A városnak 2014 október 12-én  vajon mennyi adóssága van, lejárt határidejű kifizetetlen kötelezettsége.  Innen kezdve az újonnan alakult testületé a feladat.
Az idő halad a kérdések meg szaporodnak, de ezeket a kérdéseket a város vezetése valószínű még válaszra se méltatja. A kampányban tett ígéretek, gazdasági terv nem más mint egy megfoghatatlan homályos utalás, konkrét megoldásokat nélkülöző iromány.
Most illene számot adni:
1; A kötelezően ellátandó feladatokon kívül, milyen nem kötelező feladatra van fedezet?.
Mert fedezet nélkül, nem kötelező feladatot felvállalni egyenesen bűn.
2;VAJON mit kezdett az önkormányzat az elmúlt 4 évben teljesen lerombolt önkormányzati bérlakásokkal?
Azok milyen állapotban vannak?
Menyi a lakbér hátralék?
Menyi a közüzemi hátralék?
Hány ingatlanból van kikapcsolva a közmű?
Menyibe kerülne azok lakhatóvá tétele?
Hány lakó ingatlan áll üresen?
Ezek kezelésére van e elképzelés?
De egyáltalán mindezt felmérte-e valaki?
3;Mit kezd a testület az üresen álló középületekkel?
4;A  2010ig regnáló testület által kialakított 60 Fős csökkent munkaképes foglalkoztató beindításáról a testület egyetlen tagjának még a kampányban elképzelése sincs.  
Kívánják -e egyáltalán működtetni?
,,Az önnemlátó családi mozgalmat kívánja e a testület a városunkban működtetni?
A szociális földprogrammal kíván e foglalkozni a testület?.
5;A fürdővel mi a célja a testületnek?
Van e elképzelésük egy rentábilis működtetésre?
6;A vízműnél elkövetett hűtlen kezelés, pénzügyi teljes átvizsgálását  felesleges munkaerő elbocsájtását kívánják e egyáltalán  a testület vizsgálni?  
Mi indokolja  hogy a vízműnél  egy teljesen a vízműhöz nemértő vezetőt továbbra is alkalmazzanak.  (igen magas bérrel)?
Mivel magyarázható a felügyelő bizottságok irreális javadalmazása?
Az erkölcsileg amortizálódott felügyelő bizottsági tagokat mikor kívánják lecserélni és felelősségre vonni?
7;A szennyvíz ll -ütemének a Közvízi Társulás pénzügyi mérlegének egyenlegének elkészítését mikorra  teszik nyilvánossá?
A 2010-2014-es pénzügyi elszámolás mérlege mikor lesz nyilvánosságra hozva?
8;Kinek a munkaköri feladata a közmunkások irányítása?  Mikor lesz felelősségre vonva a 2010-2014-es rossz munkájáért?
9;Milyen intézkedést tervez a testület a jegyző ellen,  az elfogadhatatlan munkavégzés miatt?  
10;Mikor kívánja a testület nyilvánosságra hozni, hogy az előző ciklusban, ki milyen és mennyi  javadalmazást vett fel?  Mivel indokolható hogy több  fő jogellenesen (költségvetésben nem beállított)  óriási béreltérítést vesz fel?
Milyen intézkedést kíván tenni a testület  ezen pénzek visszafizetésére?
11;A város munkanélküli helyzetét milyen konkrét módon kívánja a testület kezelni?
Mikor kívánják a parlamentben elfogadott, a testület által jóváhagyott szociális törvényeket maradéktalanul végrehajtani?
Szinkronban a szociális törvény módosítást?
Miért nem közvetítették ki a munkanélküliek 100%-át a baromfi vágóhídra?  A napelem KFT vel kötött földvásárlásról kötött szerződést mikor kívánják semmisé tenni?
12;Mikor készíti el a testület munkaterve 2014-2019-re?.
13;A város üzemeltetési gazdasági társaság létrehozását, mi indokolta? Mikor kívánják hívatalosan megszüntetni az ottani pénzügyeket tüzetesen átvizsgálni?
Ez várhatóan menyi költség megtakarítás eredményez?
Konkrétan mekkora a havi fenntartási költsége?
14; Mi indokolta a 2014-ben a 35-milliós hitelfelvételét?
Mi indokolta a város további eladósítását, a számlák időben való kifizetésének a mulasztását??
Mi indokolta a testület nagyarányú illeték növelését?
Semmi nem  indokolja a két fizetett alpolgármester alkalmazását?
15; A 2015-es költségvetést összhangba hozzák e a kiadás oldalt a bevételi oldallal?
16; A választálsí programban ígérteket menyire lehet komolyan venni?
17;Milyen a szolgáltató típusú önkormányzat:
18;Konkrétan az a napjainkban hogyan jelenik meg?
19;Milyen konkrét pozitív intézkedés várható  ami + bevételt eredményezett?
20;Melyek azok a komoly pénzügyi gond amivel küszködik városunk?
21;A pénzügyi gondok 2010-óta soha nem látott méreteket öltött. A fizetések pedig soha nem látott magasságba szöktek, a felügyelő bizottság illetményekkel együtt.
Ezt mikor teszik a helyére?
22;Melyek azok az alternatív lehetőségek amelyek csökkentik, a város működési költségét?
Mert eddig csak növekedést tapasztaltunk
23;Hol vannak ezek a megvalósítható konkrét tervek és a megvalósítósához szükséges forrás?
24; Mikor indítja meg a vezetés a 151 250 000 Forintért elkésztetett tanulmány kivitelezését? (Vagy ez csak egy pénzlenyúlási módszer volt 2004-ben a Dr.TZs mint DBÖTKE ügyvezetője által)
25; Ha a fenti tanulmánynak van valós értéke, Mekkora bevétel származott a fenti tanulmány értékesítéséből, megvalósításából?
26;A vállalkozók milyen területre lesznek bevonva?
Konkrétan melyek ezek a szóba jöhető vállalkozók?
27;Sajnos a 2014 Októberi választásoknál olyan polgárok kerültek a város vezetésében akiket a kistérség polgármesterei továbbra sem  tartanak alkalmasnak a Kistérség irányítására.
28;Hogyan próbálja a TESTÜLET bizonyítani a kistérségbeli súlyát?
29;Mit ért a pm az összefogáson?
Kinek kivel?
Mert ennek még a csirái sem látszanak?
Részemről a teljesség igénye nélkül ezek a kérdések merültek fel.
VITASSUK MEG TI HOGY LÁTJÁTOK?

maczkaijozsef1

Hozzászólások száma : 63
Join date : 2014. Jul. 06.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  hamis61 Kedd Nov. 04, 2014 9:07 pm

Tisztelt Fórumozók !
A nemrég elhunyt Grosics Gyulának, az Aranycsapat kapusának tulajdonítják a következő monást: GYŐZNI AKARNI, VESZÍTENI TUDNI KELL !
Másvalaki mondta: A demokráciában a választókat (a NÉPET) nem lehet leváltani.
Mezőkovácsházán a választók, - szerintem -, mind 2010-ben, mind 2014-ben nagy valószínüséggel nem valaki(k) mellett, hanem valaki(k) ellen szavaztak. (Protest szavazás).
Nem túl elegáns dolog a vesztesek részéről, hogy az új képviselőket - tisztségviselőket már előre leírják.
Annál is inkább, mert vannak olyanok is közöttük, akik az előző ciklusban nem voltak képviselők.
Milyen alapon lehet őket felelőssé tenni az előző időszak hibáiért ? Milyen jogon vindikálja bárki is magának azt a jogot, hogy már a kezdetek kezdetén leírja őket is ? (Az új polg.mester is, - ha igaz -, 2012 óta nem volt tagja az előző testületnek, mivel kormánytisztviselő volt.)
Sajnos a demokrácia már ilyen: úgy látszik, "szájkaratéval" nem lehet a többséget meggyőzni.
Mindenképpen lehetőséget kell adni a most bekerülteknek, hogy bebizonyítsák:
ŐK MÁSKÉPP CSINÁLJÁK !!!

A FÓRUM egy másik lapján korábban, - eléggé időben -, utaltam rá, hogy a YouTube – on látható kisfilmeken láthatóak azok, akik még a mai napig is befolyásolhatják a közéletet. Talán ha többen megnézték volna, ...
Legközelebb talán öt év múlva ...


maczkaijozsef1 írta:Elmúlt az október 12-i  választás, 2014 november 3-án lesz az alakuló ülés.
Ekkorára a képviselőknek át kéne adni egy hiteles leltárt a Városról hogy pontosan mik az állapotok.  
Igaz hogy a pm és a megválasztott képviselők egyike sem jelezte a kampányba hogy egyáltalán érdekli Őket a 2010-2014-es ciklus.  
Most a legfőbb gond a saját pénzük megszavazása.
Mint ahogy hírlik semmi előremutató konkrét elképzelés  nincs a megválasztott testületnek.
Legtöbb  településeken  már 2010-ben elindult az élet.
Míg itt Mezőkovácsházán az el-avit Szoc-Lib eszméket követő testületben a visszafejlődés volt a jellemző, megállt az élet.
 Mezőkovácsházán  nem tudtak megszabadulni a mai napig 65-éves agymosástól.
Ebből a testületekből hiányoznak a gazdaságilag sikeres polgárok, vagyis itt a ,,csóriság" eladósodottság az erény.
A képviselőknek amúgy is nyilvános vagyonbevallását kellett volna tenni 2010-óta.
Sajnos itt nem teszik nyilvánossá, hozzáférhetővé.
Olyan polgártól aki a saját pénzügyeit sem tudja kezelni, hanem a bank ossza be a jövedelmét (le van adósodva) azoktól ez nehezen képzelhető el.  
A városnak 2014 október 12-én  vajon mennyi adóssága van, lejárt határidejű kifizetetlen kötelezettsége.  Innen kezdve az újonnan alakult testületé a feladat.
Az idő halad a kérdések meg szaporodnak, de ezeket a kérdéseket a város vezetése valószínű még válaszra se méltatja. A kampányban tett ígéretek, gazdasági terv nem más mint egy megfoghatatlan homályos utalás, konkrét megoldásokat nélkülöző iromány.
Most illene számot adni:
1; A kötelezően ellátandó feladatokon kívül, milyen nem kötelező feladatra van fedezet?.
Mert fedezet nélkül, nem kötelező feladatot felvállalni egyenesen bűn.
2;VAJON mit kezdett az önkormányzat az elmúlt 4 évben teljesen lerombolt önkormányzati bérlakásokkal?
Azok milyen állapotban vannak?
Menyi a lakbér hátralék?
Menyi a közüzemi hátralék?
Hány ingatlanból van kikapcsolva a közmű?
Menyibe kerülne azok lakhatóvá tétele?
Hány lakó ingatlan áll üresen?
Ezek kezelésére van e elképzelés?
De egyáltalán mindezt felmérte-e valaki?
3;Mit kezd a testület az üresen álló középületekkel?
4;A  2010ig regnáló testület által kialakított 60 Fős csökkent munkaképes foglalkoztató beindításáról a testület egyetlen tagjának még a kampányban elképzelése sincs.  
Kívánják -e egyáltalán működtetni?
,,Az önnemlátó családi mozgalmat kívánja e a testület a városunkban működtetni?
A szociális földprogrammal kíván e foglalkozni a testület?.
5;A fürdővel mi a célja a testületnek?
Van e elképzelésük egy rentábilis működtetésre?
6;A vízműnél elkövetett hűtlen kezelés, pénzügyi teljes átvizsgálását  felesleges munkaerő elbocsájtását kívánják e egyáltalán  a testület vizsgálni?  
Mi indokolja  hogy a vízműnél  egy teljesen a vízműhöz nemértő vezetőt továbbra is alkalmazzanak.  (igen magas bérrel)?
Mivel magyarázható a felügyelő bizottságok irreális javadalmazása?
Az erkölcsileg amortizálódott felügyelő bizottsági tagokat mikor kívánják lecserélni és felelősségre vonni?
7;A szennyvíz ll -ütemének a Közvízi Társulás pénzügyi mérlegének egyenlegének elkészítését mikorra  teszik nyilvánossá?
A 2010-2014-es pénzügyi elszámolás mérlege mikor lesz nyilvánosságra hozva?
8;Kinek a munkaköri feladata a közmunkások irányítása?  Mikor lesz felelősségre vonva a 2010-2014-es rossz munkájáért?
9;Milyen intézkedést tervez a testület a jegyző ellen,  az elfogadhatatlan munkavégzés miatt?  
10;Mikor kívánja a testület nyilvánosságra hozni, hogy az előző ciklusban, ki milyen és mennyi  javadalmazást vett fel?  Mivel indokolható hogy több  fő jogellenesen (költségvetésben nem beállított)  óriási béreltérítést vesz fel?
Milyen intézkedést kíván tenni a testület  ezen pénzek visszafizetésére?
11;A város munkanélküli helyzetét milyen konkrét módon kívánja a testület kezelni?
Mikor kívánják a parlamentben elfogadott, a testület által jóváhagyott szociális törvényeket maradéktalanul végrehajtani?
Szinkronban a szociális törvény módosítást?
Miért nem közvetítették ki a munkanélküliek 100%-át a baromfi vágóhídra?  A napelem KFT vel kötött földvásárlásról kötött szerződést mikor kívánják semmisé tenni?
12;Mikor készíti el a testület munkaterve 2014-2019-re?.
13;A város üzemeltetési gazdasági társaság létrehozását, mi indokolta? Mikor kívánják hívatalosan megszüntetni az ottani pénzügyeket tüzetesen átvizsgálni?
Ez várhatóan menyi költség megtakarítás eredményez?
Konkrétan mekkora a havi fenntartási költsége?
14; Mi indokolta a 2014-ben a 35-milliós hitelfelvételét?
Mi indokolta a város további eladósítását, a számlák időben való kifizetésének a mulasztását??
Mi indokolta a testület nagyarányú illeték növelését?
Semmi nem  indokolja a két fizetett alpolgármester alkalmazását?
15; A 2015-es költségvetést összhangba hozzák e a kiadás oldalt a bevételi oldallal?
16; A választálsí programban ígérteket menyire lehet komolyan venni?
17;Milyen a szolgáltató típusú önkormányzat:
18;Konkrétan az a napjainkban hogyan jelenik meg?
19;Milyen konkrét pozitív intézkedés várható  ami + bevételt eredményezett?
20;Melyek azok a komoly pénzügyi gond amivel küszködik városunk?
21;A pénzügyi gondok 2010-óta soha nem látott méreteket öltött. A fizetések pedig soha nem látott magasságba szöktek, a felügyelő bizottság illetményekkel együtt.
Ezt mikor teszik a helyére?
22;Melyek azok az alternatív lehetőségek amelyek csökkentik, a város működési költségét?
Mert eddig csak növekedést tapasztaltunk
23;Hol vannak ezek a megvalósítható konkrét tervek és a megvalósítósához szükséges forrás?
24; Mikor indítja meg a vezetés a 151 250 000 Forintért elkésztetett tanulmány kivitelezését? (Vagy ez csak egy pénzlenyúlási módszer volt 2004-ben a Dr.TZs mint DBÖTKE ügyvezetője által)
25; Ha a fenti tanulmánynak van valós értéke, Mekkora bevétel származott a fenti tanulmány értékesítéséből, megvalósításából?
26;A vállalkozók milyen területre lesznek bevonva?
Konkrétan melyek ezek a szóba jöhető vállalkozók?
27;Sajnos a 2014 Októberi választásoknál olyan polgárok kerültek a város vezetésében akiket a kistérség polgármesterei továbbra sem  tartanak alkalmasnak a Kistérség irányítására.
28;Hogyan próbálja a TESTÜLET bizonyítani a kistérségbeli súlyát?
29;Mit ért a pm az összefogáson?
Kinek kivel?
Mert ennek még a csirái sem látszanak?
Részemről a teljesség igénye nélkül ezek a kérdések merültek fel.
VITASSUK MEG TI HOGY LÁTJÁTOK?

hamis61

Hozzászólások száma : 6
Join date : 2014. Jun. 10.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  gyorgy Kedd Nov. 04, 2014 11:55 pm

Igen vontatótan és elég nyögve nyelősen megtörtént az alakuló ülés sok kérdést vetett fel bennem. De erről majd később. Sajnálatos hogy ami ott történt az nem érte el az emberek inger küszöbét. A képviselők nem kapták meg a hiteles átadás átvételi jegyzőkönyvet. Az igazi baj az volt hogy ezt senki nem is hiányolta. Így azt sem tudták hogy mit vesznek át. Nem tudják a kiinduló pontot. Ez megmutatta hogy a testületet valójában nem is érdekli a város állapota és a jövője. Valószínű erre a ciklusra is a sodródás lesz a jellemző. Remélem lesz olyan polgár aki ezt bővebben megfogalmazza. Nem tudom hogy a képviselők közt lesz e olyan polgár aki hiteles tájékoztatást nyújt a lakosság felé. Mert 2010-2014-közt ilyen nem volt. Vitassuk meg az alakuló ülésen történteket. Mert több szem többet lát.

gyorgy

Hozzászólások száma : 183
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  calambo Szer. Nov. 05, 2014 12:29 am

Mezőkovácsházán a ,,baloldal" elvesztette jelentőségét.
Senkit nem jelölt, senki nem vállalta el a támogatását.
A Fidesz egy teljesen hiteltelen csapattal indult, óriási kampány, eszem iszom, szórólapok tömkelege. Nagyarányú megtévesztés, fenyegetés amit csak elehetett képzelni.
A végeredmény két befutó.
Ezt követően hosszú tárgyalások, mondhatni: Nyögtek a hegyek és egereket szültek.
Mezőkovácsháza Városi Önkormányzatának Képviselő-testülete 2014. november 3-án 14.00 órai kezdettel hivatalos-ünnepélyes keretek között tartotta meg alakuló ülését.
Mezőkovácsháza 20 többséggel Varga Gusztávot választotta polgármesterré.
Nagy kín keservvel megalakultak a bizottságok.
1. Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság:
elnöke: Papp Zoltán
tagjai: Sütő Lajos, Szűcs Judit, Nagyné Csiffáry Anna, Liptákné Rigó Andrea
2. Városfejlesztési Bizottság:
elnöke: Sütő Lajos,
tagjai: Kálmán András, Zábrák Istvánné, Hajdú Dezső, Mazurák Zoltán
3. Kulturális és Szociális Bizottság:
elnöke: Dr. Fritz Izabella,
tagjai: Zábrák Istvánné, Szűcs Judit, Havancsák Piroska, Mucsi Tiborné.
Egy ilyen kisvárosban egy fizetett alpolgármester is bőven elegendő, hisz a költségvetés nem is bír el többet. Sajnos a függetlenek kiköveteltek maguknak még egy alpolgármestert.
Így a két fizetett alpolgármester:
Csepreghy Elemér és Szénási István, alpolgármesterek letették esküjüket.
Először került sor Mezőkovácsházán tanácsnok választására Kálmán András személyében.
Feladata a településfejlesztés, az egészségügy, a kulturális közszolgáltatások, helyi közművelődési feladatok ellátásának érdekében az önkormányzat és intézményei pályázati tevékenységének felügyelete, koordinálása. Ez azért vált szükségessé mert a polgármester és a két alpolgármester igen csak gyengék.
Döntés született a polgármester, illetményéről, az alpolgármesterek, képviselők, bizottsági elnökök és tagok, valamint a tanácsnoki tiszteletdíjakról.
Természetes itt is a maximális fizetséget és egyéb juttatást szavaztak meg önmaguknak,
Teljesen figyelmen kívül hagyták az önkormányzat pénzügyi helyzetét (igaz nem is ismerték).
A felügyelő bizottság elnököket és tagokat 5-évre nevezték ki. (így 5 évre jár nekik a fizetés)
A következőkben lettek meghatározva a pénzbeli juttatások:
Polgármester: 483 100 Ft/hó + 96 620Ft/ hó költség térítés.
Alpolgármesterek: 169 463Ft/hó + 26 400 Ft/hó
Megjegyezném költségtérítés csak 2010-óta lett megszavazva
Bizottsági elnökök + a tanácsos: 73 000Ft/hó
Képviselők: 56 000Ft/hó
Külsősök:17 400Ft /hó
Felügyelő bizottsági elnök: 150 000Ft/hó
Felügyelő bizottsági tagok: 100 000Ft/hó
FELÜGYELŐ BIZOTTSÁGNAK IS CSAK 2010 ÓTA VAN FIZETÉSE
Gondolom továbbra is megtartják a 2010-2014-es ciklus jó szokásokat hogy évente több száz egyesek több milliós jutalmat és egyéb címeken pénzt vesznek fel.
Hogy ezek a polgárok akarnak e a városnak élni az később derül ki.
Most annyi látszik hogy a városból akarnak élni.
Az alakuló ülésen érződött hogy elég puskaporos volt a levegő.
Hogy lesz e később robbanás az csak később derül ki.
Én úgy látom hogy ismét elég kínos ciklus elé nézünk.

calambo

Hozzászólások száma : 81
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  donkihote Szer. Nov. 05, 2014 11:18 pm

1990-óta az alkalmatlan város vezetésének megválasztása nyomassza Mezőkovácsháza minden napjait. Mezőkovácsházán két olyan ciklus volt amikor a város fejlődött és nem a BŰN volt az erény 1995-1998 és 2006-2010-közt.
A rendszerváltás 24-edik évében is ismét egy pártállami gyökerű vezetőt és többségű testületet választott a város. Ez csak olyan helyen fordul elő ahol ösztönösen (tudatosan) a lakosság túlnyomó része valamilyen vonzódást érez a letűnt partaparácsíkok iránt. vagy az Ő családja is ezek közé tartozott. Ez pedig már eddig is óriási károkat okozott a városnak.
Ez sok mindenben megnyilvánul itt a szűkebb környezetünkben: Az értelmes de tiszta embereket lecserélik AMÚGY DERÉK EMBEREKRE (semmirevaló pártkáder), vagy akár TITÁN (Ti tán tudnátok valamire használni) emberekre. De még azt is láthatjuk hogy más településről is hoztak, hoznak, a város vezetése TITÁN embereket aki rájár az amúgy is szűkös kasszára. Az ország az elmúlt évben négy helyet javított a nemzetközi listán, míg városunk visszaesett a 90-es évek szintjére. (ahol nem az értelem a fontos hanem a feltétel nélküli hűség. A kapcsolati tőke felhasználása, a kölcsönös szívességek révén való előnyhöz jutás azonban már a büntetőjogi kategóriába tartozó korrupció előszobája. Ez ebben a testületben is tetten érhető.
Ez a város vezetését, mint látható egy cseppet sem érdekli.
A békéscsabai szociológus szerint ezen a téren változni, változtatni nem egy ciklusos, de még csak nem is egygenerációs kérdés. Következetességgel, nagyobb szigorral, átláthatóbb ügyintézéssel, a választók felvilágosításával lehet egyre inkább kiszorítani a korrupciót életünk bármely területéről. A lakosság tájékoztatása a nyilvánosság az ami leginkább csorbát szenvedett 2010-után napjainkig. Általánossá vált Mezőkovácsházán, hogy nem azt kell elítélni aki a BŰNT elköveti, hanem aki a BŰNT nyilvánosság elé viszi
Ha bárki kíváncsi, a Mezőkovácsházi ilyen természetű ügyeire az olvassa el a: https://mkovacshaza.hungarianforum.net/f1-vitaterem idevonatkozó írásait. Amiből megtudhatjuk hogy csak 2002-óta Békés Megyei Bíróságokon, Rendőrségeken, Ügyészségeken és egyéb bíróságokon 2002-óta vesztegetés, csalás, sikkasztás, okirat hamisítás és egyéb bűncselekményi alakzat miatt hány ügy indult, milyen eredménnyel, a teljes cikkeket elolvashatja .
De ez csak egy töredéke a megtörtént korrupciós és egyéb bűncselekményeknek. Mert a korrupció természete hogy jórészt bizonyítani sem lehet. Főleg ha a testületi tagok nem is akarják. Úgymond a MEGBÉKÉLÉS, ÖSSZEFOGÁS címszó alatt. Ettől szenved a Mezőkovácsházi közélete és az egész város, sajnos sokan ezt nem veszik komolyan csak ha rajta csattan az ostor. A korrupció zavartalan működése ott teljesedik ki ahol a társadalmi szolidaritás a romokba hever.
A nép már csak ilyen hülye.,, Ennek a népnek Mohács kell".
"Polgár légy ne alattvaló! Küzdj a jogaidért, mert más nem teszi helyetted!"

donkihote

Hozzászólások száma : 178
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty 2014 Fiatal barát Önkormányzata

Témanyitás  calambo Hétf. Dec. 29, 2014 10:12 pm



„Ön- Kormányzat” Mezőkovácsházán, azaz mintaértékű, a településen megvalósuló kezdeményezés bemutatása a fiatalok helyben tartása érdekében az Uniós-és hazai pályázatok, források lehívásának segítségével

Mezőkovácsházán a fiatalok az egyik, a gazdasági válság által leginkább érintett csoportja, akikre kiemelt figyelmet fordít az Önkormányzat. A város gazdasági fellendülés beindulásának egyik alap pillére a fiatalok vállalkozó kedvének növelése, valamint az ezzel kapcsolatos pályázati lehetőségek felkutatása és a sikeres projektek megvalósításának támogatása Mezőkovácsházán. Ennek érdekében az Önkormányzat hazai és Uniós pályázatok, források lehívásának segítésével járul hozzá a fiatalok gazdasági szerepvállalásnak javításához. Mivel Mezőkovácsháza Város Önkormányzata tagja a térségen belüli területfejlesztéssel-és vidékfejlesztéssel foglalkozó szervezetnek, így a pályázatokkal kapcsolatos folyamatos tanácsadást és tájékoztatást a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulásával, valamint a Kertészek Földje Akciócsoport Egyesülettel közösen látja el. Mezőkovácsháza olyan közösséget, várost tervez, illetve valósít meg ahol a lakosság, ezen belül kiemelten a fiatalok otthon érzi magát, mert a megélhetését biztosítani tudja, a bérjövedelemből való megélhetést az öngondoskodó, önellátó, vállalkozói életszemlélettel kívánja felváltani, ezáltal visszanyerni a térség életében betöltött korábbi szerepét. Mezőkovácsháza Város Önkormányzata a helyi fiatal vállalkozók pályázatait folyamatosan felügyeli a projektötlettől a megvalósításig, azaz segítséget biztosít a beruházások sikeres megvalósításához, így hatékonyan gondoskodik az „ön-kormányzásukhoz” a vidékfejlesztéssel foglalkozó szervezetek háttérmunkájára, humánerőforrására építve.

A legnagyobb eredményeket a 35/2013.(V. 22.) VM rendelet, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák (HVS) LEADER fejezetének végrehajtásához 2013-ban nyújtandó támogatások alapján a helyi mezőgazdasági termékek hozzáadott értékének növelése, valamint a helyi mezőgazdasági termékek feldolgozottsági fokának növelése, piacra jutásának segítése HVS intézkedési jogcímeken érték el a mezőkovácsházi fiatalok. Az építési beruházások, valamint az eszközbeszerzések a 311/2007. (XI. 17.) Kormányrendelet alapján a leghátrányosabb helyzetű (LHH) mezőkovácsházi kistérségen belül Mezőkovácsházán, ezen belül a vállalkozások telephelyén valósultak meg, így a közös munkával kölcsönösen segítették egymást a vidékfejlesztés szereplői. Következésképp az Önkormányzat hozzájárult a helyi fiatalok LEADER projektjeinek sikeres végrehajtásához és a fiatalok is hozzájárultak a város gazdasági felzárkóztatásához, térségi versenyképességének javításához. A LEADER pályázatoknak köszönhetően a helyi mezőgazdasági fiatal vállalkozók 65%-os vissza nem térítendő támogatásban részesültek. A HVS intézkedés támogatási kritériumának megfelelően a fiatal vállalkozók kizárólag helyi termékük feldolgozására irányuló beruházásokat valósítottak meg, valamint a saját gazdaságuk bővítésére pályáztak, annak érdekében, hogy magasabb hozzáadott értékű egyedi termékkel jelenjenek meg a piacon. A sikeres LEADER pályázatokkal a mezőkovácsházi fiatalok gazdasággyarapítása, valamint a mezőgazdasági tevékenységük hosszú távú fenntartása, így helyben maradásuk valósulhatott meg, továbbá hozzájárultak Mezőkovácsháza népességmegtartó képességének növeléséhez. A LEADER pályázatokon keresztül eljuttatott forrásokból finanszírozott fejlesztések vélhetőleg lassítják Mezőkovácsháza leszakadásának folyamatát, ez a legtöbb, amelyet nagyobb vállalkozói tőke bevonása nélkül tud tenni a város. A támogatott projektek részben kijelölik a további fejlődési irányt, ilyen például a különböző helyi termékeket bemutató rendezvények szervezése, a fiatal termelők, vállalkozók szolgáltatásainak fennmaradásához vagy magasabb termelési színvonal eléréséhez nyújtott további pályázati támogatások, a határ menti (Románia) lehetőségek kihasználása. Az Önkormányzat kiemelt célja a település felzárkóztatása és fejlesztése, a pályázati aktivitás további növelése, melyeknek leghatékonyabb eleme az induló vállalkozások létrehozásnak támogatása. További célja az összetartó erő szélesebb körben való kiaknázása, „Nem szégyen az egymástól tanulás!” gondolatának erősítése. Mezőkovácsházán a társadalmi kihívásokra (elöregedés, elvándorlás) hathatós kezdeményezés született, ezért a fiatalok helyben tartásához fontos a segítségnyújtó tevékenységek (pályázati tanácsadás, projektek generálása, nyomon követése) fejlesztése és fenntartása.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a fejlesztési és közösségi aktivitás növelése érdekében fontos, hogy előzetesen fejlesztési igény, pályázati felmérések készüljenek, melyek elkészítésébe fórumok, előadások révén a helyi vidékfejlesztési szereplőket, főként a fiatalokat is be kell vonni. Ezek a lépések szükségesek ahhoz, hogy a fejlesztések, és együttműködések az Önkormányzat-és vállalkozók között szervezetten és ne ad - hoc módon folyjanak a jövőben.
Tisztelt Fórumozók: Írjátok meg hogy egy újabb nagyszabású pénzlenyúlás előtt állunk vagy valami más. Mint ahogy mondják nincs új a nap alatt.

calambo

Hozzászólások száma : 81
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty A viharfelhők egyre csak tornyosulnak.

Témanyitás  kisistvan Vas. Ápr. 05, 2015 12:33 am


Igen vontatótan és elég nyögve nyelősen megtörtént a Mezőkovácsházi önkormányzati alakuló ülés. Már akkor érződött hogy valami nincs rendjén, azóta sok kérdést vetett fel bennem, de vártam hogy mi lesz ebből. Sajnálatos hogy ami ott történt az nem érte el az emberek inger küszöbét. A képviselők nem kapták meg a hiteles átadás átvételi jegyzőkönyvet. Ez már utólag tudjuk, hogy nem véletlen volt. Ugyanis a pm dicstelen végén április végén nem készített egy hiteles átadás átvételi jegyzőkönyvet Csepreghy Elemér csak úgy átvette a várost, 2015március 26-án világosan látszott hogy még mindig nincs tisztázatába a város dolgaival annak ellenére hogy az előző testületbe Ő volt a pénzügyi bizottság elnöke és a város üzemeltetési KFT felügyelő bizottság tagja, Arról csak említést teszek hogy ez az ember akart polgármester lenni. Az igazi baj az hogy ezt egyetlenegy képviselő sem hiányolta a mai napig. Így a testület 2014 októberében azt sem tudta, sajnos mint kiderült a testület tagjait ez nem is igen érdekli, hogy mit vettek át. Nem tudják a kiinduló pontot. Ez megmutatta hogy a testületet valójában nem is érdekli a város állapota, a múltja, a jelene és a jövője. Valószínű erre a ciklusra is a sodródás lesz a jellemző. Remélem lesz olyan polgár aki ezt bővebben megfogalmazza. Nem tudom hogy a képviselők közt lesz e olyan polgár aki hiteles tájékoztatást nyújt a lakosság felé. Mert 2010-2014-közt ilyen nem volt. Vitassuk meg az azóta eltelt időben történteket. Mert több szem többet lát.A kérdés csupán az: Hogy a testület tagjai a városért vagy a városból akarnak élni? A március 26-i testületi ülésen megdöbbentő volt amikor a testületi tagok a teljes tudatlanságról, közömbösségről, sőt bűnpártolásról tettek tanúbizonyságot. A polgármestert magára hagyták. Őtet egyedül ugyanis nyomasztják a város múltja, jelene, jövője. Gondolom hogy erről konkrétan lesz olyan polgár aki beszámol. A tolvajság felett szemet hunyni legalább akkora bűn mint maga a lopás, a közvagyon hűtlen kezelést elhallgatni sőt falazni a tolvajoknak, a közvagyon dézsmálóinak. Vajon mikor ébred fel a Mezőkovácsházi testület? Vagy azt várják hogy Babírság fújja meg az ébresztőt? Uraim a börtönök túlzsúfoltak. Ébresztő mert a Bíróság olyan cselekedetekért amik történt Mezőkovácsházán 2010-óta azért éveket osztanak. Az nem mentség hogy ÉN 2014-óta vagyok képviselő. Uraim és hölgyeim az egyik testület jogutódja a másiknak. A város közéletét (képviseletetét) nem volt muszáj vállalni. Aki a nyakába vette a kolompot az kolompoljon, vagy álljon félre, Mezőkovácsháza nem bír el még egy ciklust ahol csak a sodródás és a közvagyon hűtlen kezelése folyik. Remélem ez az írás eléri a polgárok ingerküszöbét és lesz rá reagálás. Még azt is eltudom képzelni hogy az itt felvezeteket a közéleti polgárok hiteles információval alátámasztják.

kisistvan

Hozzászólások száma : 43
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Magyarázom a bizonyítványomat!

Témanyitás  kisistvan Szomb. Ápr. 11, 2015 9:30 pm

Amikor semmi nem megy rendben egy településen, utánna bizony csontvázak esnek ki a szekrényekből. Ezekről a csontvázakról próbálok hiteles információt a lakosságnak adni. Tudom ez a képviselők feladata volna de az Ők képességeiket, erkölcsi tartásukat ez meghaladja. Arra már nem is merek gondolni hogy esetleg bűnpártolók, cinkosok lennének. Az bizonyos hogy a 2014 októberi választások óta kevés információ jut el a lakossághoz. Csak megemlíteném hogy a 2010-2014 közti ciklusban pedig szinte semmi lényeges információ nem jutott el a választókhoz. Napjainkban már tapasztalható hogy milyen következményei vannak annak amikor a polgárok a közéletre alkalmatlan embereket választottak a város vezetésébe. Most kezdjük megismerni a 2010-utáni történéseket. Sajnos 2014 áprilisába amikor leköszönt a pm semmit leltárilag nem adott át. Ezt bizonyára azért tehette meg mert volt aki így átvegye. Hogy ez miért történhetett meg azon gondolkodjon el minden választó. Sajnos az 2014-es önkormányzati választás után az ügyvezető alpolgármester a teljes tudatlanság és alkalmatlanság következtében szintén nem adta át hitelesen a várost a megválasztott pm-nek. A pm most kezd szembesülni a szinte vállalhatatlan múlttal. Sajnos a megválasztott testület többsége még a valós helyzetet fel sem fogta. Ezzel bizony bevállalják a bűnpártolás szerepét. 2010-2014-közt egy jelentős beruházás történt mezőkovácsházán (annak ellenére hogy óriási lehetőség volt) ez nevezetesen az egyes számú óvoda felújítása. Ezt próbálja most Varga Gusztáv pm helyre hozni. Mivel itt is kimutatkozott a szakértelem, de még a józan paraszt ész is. Az ex pm a március 26-i testületi ülésen próbálta a ,,bizonyítványt megmagyarázni" Ezt tessék megnézni a testületi ülés hiteles bemutatásával. https://www.youtube.com/watch?v=wb8WQ2bYSNs&feature=youtu.be

kisistvan

Hozzászólások száma : 43
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Beszéljünk a Mezőkovácsházi vízműről.

Témanyitás  calambo Hétf. Ápr. 20, 2015 10:32 pm

A 2010-2014-es ciklus kísértetiesen hasonlít 2002-2006-os ciklus pénzügyi manőverhez.
A választások után 6 hónapjában a pm Varga Gusztáv egy kissé megkapargatta az önkormányzat 2010-ben hátrahagyott örökséget.
Ekkor újabb csontvázak látszanak:
A Start munka program körül.
A Város üzemeltetési Kft -köröl.
A Vízmű Kft-körül
A lakások körül.
Szinte az önkormányzat minden területén.
Mondhatni hogy az önkormányzat egyetlenegy területén sem örökölt rendet és átlátható gazdálkodást.
Vajon Varga Gusztáv, polgármester és a 2014-ben megválasztott testület akarja e az esküben megfogadottaknak dolgozni, vagy a problémákat a szőnyeg alá söprik.
Sajnos a március 26-i testületi ülésen, tovább ment a maszatolás a tétovázás.
Egyedül a pm próbálkozott feltárni azokat a problémák egy pici részletét amik a mostani testület működésére komoly hatással van.
Ilyen volt többek közt a Vízmű KFT körüli pénzügyi probléma. Itt van az adózás ideje, a Vízmű KFT-nél az elmúlt 2010-juniusától minimum 200-milliós eredménynek kellett volna felhalmozódni, ezzel szemben az esedékes adót sem tudják befizetni. Tehát magyarán szólva vesztességes. Kérném a lakosság közügyek iránt érdeklő részét hogy próbáljuk kideríteni ennek az okát. Segítsük Varga Gusztáv pm munkáját mert nagyon úgy néz ki hogy kisebbségbe marad. Sajnos a testület többsége bűnpártoló módon viselkedik. A Vízmű KFT- felügyelő bizottságról már nem is beszélve. Hogy a dolgokat jobban értsük tekintsük meg ezt a kis felvételt ami a 2015 március 26-án készült. https://www.youtube.com/watch?v=zTn2pxgzaiQ&feature=youtu.be

calambo

Hozzászólások száma : 81
Join date : 2011. Jul. 27.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty 2018 április 8 -után.

Témanyitás  maczkaijozsef1 Hétf. Május 21, 2018 9:56 pm

Az ellenzék 2010-óta nem találja a sorozatos KO-s vereség okát.
Az ellenzék azt mondja hogy a Fidesz propaganda döntött a 2010-től folytatódó KO-s vereségben. Én viszont mindenkitől azt hallom hogy a 2002-2010-közti gazdasági pénzügyi mutatók és cselekmények nyújtottak a választóknak felejthetetlen emléket amitől a mai napig nem tudnak szabadulni.

Mi is okozta a választóknak ezt a traumát?

2002-2010-közt a szoc -lib kormány sorra zárta be a kórházakat, iskolákat, postákat vagy privatizálták.
2002-2010-közt több ezer kórházi ágyat szüntettek meg.
Több száz orvost és ápolót bocsájtottak el
.Az elbocsájtott orvosok és ápolók tömege külföldön vállaltak munkát
A kórházakat önkormányzatokat leadósították.
Középületek, közterek állapota teljesen leromlott.
Több mint ezer iskolát zártak be.
20 ezer pedagógust bocsájtottak el .
2002-2010-közt 20-stadion és 20-korház ára tűnt el a korrupció útvesztőin. (metró kormányzati negyed stb.)
2002-2010-közt két atomerőműre való hitelt vettek fel de egyet sem építettek.
Eltűnt a 2002-után visszakapott 1,5 milliárd dollár orosz adósság (300 milliárd forint)
Minden beruházást 3-4 szeresen Tull áraztak, építését félbehagyták (4-es metró, kormányzati negyed, bálna, stb.)
A lakosságot 35 milliárd dollár valuta nélküli valuta elszámolású hitellel sújtották.
A 2007-2014-közti EU-s támogatás 60%-át vették fel.
Az államadósság a 2002-es 51%-ról 2010-re közel 90%-ra vitték. A 2002-ben meglévő 45%-os állai vagyon 2010-re 5%-alá csökkent
Egyetlen sportlétesítményt, kórházat, nem építettek, csak bezártak és privatizálták. 2010-kor hátramaradt 3500 milliárdos PPP-s beruházás kifizetése Amiért a kifizetésig igen komoly bérleti díjat kell fizetni az államnak. 2018-ig a kormány 1250 milliárdot megvásárolt. Sajnos 2250 milliárdot 2018-után kell kifizetni.
Elvtársak hova lett ez az iszonyatos nagy pénz?

A lakosságot igazából a 2008-után bevezetendő
megszorításoktól sokalltak be amit még élnek nagy része nem felejti el:

1; Két évre befagyasztják a közszféra bruttó bértömegét.
2; Felülvizsgálják a 2009 második félévi kereset-kiegészítést.
3; Megszűnik a 13. havi illetmény.
4;Csökkentik az önkormányzati támogatásokat.

A nyugdíjrendszer változásai:
1; Előre hozzák a nyugdíjkor-határ 65 évre való emelését, várhatóan 2012-re.
2; Ezzel egy időben a nyugdíjak 20%-os csökkentése!!!!!!
3; Átütemezik év végére a 2009-re tervezett nyugdíjkorrekciót.
4; 2010-ben elmarad a nyugdíjkorrekció.
5; 2009-ben nem fizetik ki a 13. havi nyugdíj második felét.
6; Megszűnik a 13. havi nyugdíj.

Változások a szociális rendszerben:

1; 10 százalékkal csökken a táppénz.
2; Két évre rögzítik a családi pótlék összegét, a korhatár 23-ról 20 évre csökken.
3; A gyes és gyed együttesen három helyett csak két évig jár.
4; Felfüggesztik a lakástámogatásokat.
5; Fokozatosan megszüntetik a gázár- és távhő-kompenzációt.

Egyéb kiadáscsökkentő intézkedések:

1; A tömegközlekedés támogatásának csökkentése, a kedvezmények felülvizsgálata.
2; A közmédia támogatásának csökkentése.
3; Az EU-s agrártámogatások nemzeti kiegészítésének csökkentése 2010-ben.
3; 20-ról 25 százalékra nő az áfa.

maczkaijozsef1

Hozzászólások száma : 63
Join date : 2014. Jul. 06.

Vissza az elejére Go down

Választás után a ciklus megkezdése előtt. Empty Re: Választás után a ciklus megkezdése előtt.

Témanyitás  Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.